Správy z NHL
NHL zatiaľ odmieta reklamy na dresoch, ale čo bude v budúcnosti?
Opäť sa v zámorí začalo hovoriť o vložení reklám na dresy. NHL tejto myšlienke opäť povedala nie. Neznamená to však, že by sme reklamy na dresoch nemohli v budúcnosti v kanadsko-americkej lige vidieť.
Liga odhaduje, že by predajom reklamy na dresoch vygenerovala ďalších 120 miliónov amerických dolárov. A hoci je to suma lákavá, prezidenti tímov túto myšlienku momentálne nepodporujú, pretože nechcú NHL presláviť ako prvú „hlavnú“ ligu, ktorá tak urobí.
V zámorí tak môžeme čakať na to, ktorá zo štyroch hlavných líg prvá poruší tradíciu, ktorá odmieta na dresoch reklamy. Bude to NBA? MLB? NFL? Ak to niekto zavedie, NHL bude tejto myšlienke priklonená. Marketingový experti tvrdia, že reklamy na dresoch sú vo všeobecnosti len otázkou času.
NHL však má momentálne v pláne zvýšiť svoje príjmy z reklamy iným spôsobom. Jim Collins prišiel s nápadom, aby sa v každej aréne uplatnil typ reklamy, ktorá bola realizovaná počas zápasov Winter Classic. Na mantineloch je miesto, kde sa reklama upravuje v televízii a je možné ju tak cieliť na určitý región. Finále NHL by tak v televízii mohlo priniesť na mantineloch reklamy švédskych firiem pre švédskych divákov alebo reklamy v azbuke pre ruských fanúšikov.
Philadelphia Flyers zase prišla s myšlienkou väčšieho počtu reklám na ľadovej ploche. Ďalšou témou newyorského stretnutia prezidentov tímov bolo, ako zvýšiť príjmy z predaja dresov, ktoré sa v ostatných rokoch nezvyšovali. Takisto sa hovorilo o tom, že Reeboku končí v roku 2016 zmluva a záujem vyrábať dresy majú firmy ako Bauer či Under Armour.
Zaujímavú a pokrokovú myšlienku priniesol tím New York Rangers, ktorý by do dresov chcel montovať čipy. Vďaka nim by sa potom mohli robiť pokročilejšie a presnejšie štatistiky, ktoré by boli základom analýz tímov.