Správy z NHL
Finále medzi Floridou a Edmontonom sledovalo menej divákov než vlani
Televízna sledovanosť finálovej série Stanleyho pohára medzi tímami Florida Panthers a Edmonton Oilers zaznamenala výrazný pokles oproti minulému roku, keď sa tieto dva tímy stretli vo finále prvýkrát.
Priemerné publikum na stanici TNT dosiahlo 2,5 milióna divákov, pričom šiesty zápas, v ktorom si Florida zabezpečila triumf v sérii, sledovalo 2,8 milióna ľudí.
Tieto čísla sú výrazne nižšie než v roku 2024, keď finále vysielala televízia ABC a dosiahla priemer 4,17 milióna divákov.
Ide o najslabšiu sledovanosť finále Stanleyho pohára od roku 2021, keď o titul bojovali Tampa Bay a Montreal.
Aj napriek celkovému poklesu sledovanosti sa podiel publika oproti prvému finále vysielanému na TNT (v roku 2023 medzi Vegas a Floridou) zvýšil o 15 %. Interakcie na sociálnych sieťach s obsahom NHL počas play-off stúpli o 32 % percent.
V Kanade sledovalo finále v priemere 3,8 milióna divákov na Sportsnet. Priemerná sledovanosť play-off v Kanade dosiahla 1,8 milióna divákov, čo predstavuje nárast o 6 % v porovnaní s minulým rokom. Päť zo šestnástich tímov v play-off bolo kanadských.
Zaujímavosťou je, že sledovanosť finále Stanleyho pohára bola výrazne nižšia ako sledovanosť februárového Turnaja 4 krajín, kde si najlepší hráči NHL zmerali sily v drese národných tímov. Zápas medzi USA a Kanadou sledovalo v Spojených štátoch 9,3 milióna divákov, v Kanade dokonca 10,7 milióna. Šesť zápasov v základnej skupine dosiahlo v Severnej Amerike priemer 4,6 milióna divákov.
Prečítajte si na SlovakFitness.sk: