Zatvoriť

Prihlásenie


Meno:  
Heslo:  
  trvalé prihlásenie 
   
Zaregistrovať sa
»
20. 11.
kurzy
01:30info
MTL
OTT
NHL live
02:00info
NYR
WSH
NHL live
21. 11.
kurzy
01:00info
BOS
BUF
01:00info
FLA
ANA
NHL live
01:00info
NYI
PIT
01:00info
CAR
PHI
01:00info
CBJ
DET
02:00info
STL
CGY
02:00info
NSH
VAN
02:00info
MIN
COL
02:30info
CHI
TBL
02:30info
DAL
WPG
03:00info
ARI
TOR
04:00info
VGK
SJS
04:30info
LAK
EDM
NHL live
«
Zdieľať na Facebooku Nahlásiť chybu Tlačiť článok
Fanshop tímu San Jose Sharks - tričká, šiltovky a dresy »

Správy z NHL

Pokročilé štatistiky: Mýtus menom Erik Karlsson

Pens  |  09.08.2019
17. júna 2019 podpísal Erik Sven Gunnar Karlsson novú osemročnú zmluvu so Sharks v celkovej hodnote 92 miliónov dolárov. Ročná hodnota 11,5 milióna dolárov z neho spravila najlepšie plateného obrancu v histórii a tretieho najvyššie plateného hráča v lige (Connor McDavid má 12,5 milióna dolárov ročne a Auston Matthews 11,6 milióna dolárov ročne).

Dvojnásobný víťaz Trofeje Jamesa Norrisa (2012 a 2015) a štvornásobný člen prvého All-Star tímu NHL (2012, 2015, 2016 a 2017) je síce všeobecne uznávaný pre svoje korčuľovanie a ofenzívne schopnosti, ale aj kritizovaný pre defenzívne nedostatky. Naozaj je jeho obranná hra natoľko zlá, aby sa spomínala pri každej spojitosti s týmto hráčom?

Počas sezóny 2018/19 boli jeho výkony podľa mnohých rozpačité. Treba však na úvod napísať, že od januára mal problémy so slabinami, čo ho stálo 29 zápasov v základnej časti a v play-off hral aj napriek tomuto zraneniu (čo bolo zrejmé na jeho výkonoch vo vyraďovacej časti a hlavne v sérii proti St. Louis). Hneď po sezóne sa podrobil úspešnej operácii.

No, rozpačité...

Mnohí čakali možno väčšiu produktivitu, ale vo všetkých herných činnostiach mal v prepočte na 60 minút hry (P/60) 1,99 bodu, čo bol 8. najlepší výsledok medzi ligovými obrancami a Game Score/60 (kvantifikovaná hodnota produktivity hráča, počítaná na základe viacerých základných štatistík) 2,88, čo bol dokonca 2. najlepší výsledok medzi zadákmi.

Pomer všetkých streleckých pokusov (CF%) mal v hre 5 na 5 najvyšší zo všetkých hráčov v lige za 59,52% (+500 min, 574 hodnotených hráčov), samotných striel (SF%) 58,38 (3.), príležitosti na skórovanie (SCF%) 56,80 (16., 4.medzi obrancami) a očakávaný gólový pomer (xGF% - analýza streleckých pokusov, šancí a nebezpečnosti striel) 60,26 (5. respektíve 2.). Týmto číslam vďačí hlavne kvôli svojim útočným schopnostiam.

Erik Karlsson

Na uvedenom grafe je vidieť, že jeho ofenzívny príspevok (Off_xG) vysoko prevyšuje ligový priemer, ale aj ten defenzívny (Def_xG) je jednu štandardnú odchýlku nad ligovým priemerom. Žeby to nebolo až tak zlé?

Najprv sa pozrieme, ako sa darilo tímu s ním na ľade eliminovať strelecké pokusy. Strely na bránku, mimo aj zblokované proti tímu v prepočte na 60 minút hry 5 na 5 (CA/60) 48,63 (3. v tíme, +800 min, 14 hodnotených hráčov), strely proti/60 27,14 (6.), príležitosti na skórovanie proti/60 (SCA/60) 24,19 (4.), z tých najvýhodnejších pozícii proti (HDCA/60) 10,81 (6.) a to mu dáva očakávané inkasované góly (xGA/60) 2,17 (5. – kým skutočný stav inkasovaných gólov v prepočte na 60 minút bol 2,95), čo môže pridať na dojme zlej defenzívy.

Erik Karlsson Erik Karlsson

Na ďalších dvoch grafoch je vidieť, že defenzíva Sharks s Karlssonom na ľade nedovolila o nič viac streleckých pokusov (aj tých najnebezpečnejších) ako bez neho. Sharks boli pritom najúspešnejším tímov v lige so všetkými streleckými pokusmi proti v prepočte na 60 minút hry (CA/60), kde dosiahli číslo 50,97, a samotnými strelami proti za 60 minút hry (SA/60), kde boli na hodnote 26,88.

Tu si môžeme zase pozrieť ako boli obrancovia Sharks úspešní pri bránení modrej čiary:

Erik Karlsson

Zo všetkých obrancov tímu dokázal najviac krát zastavil útok súpera práve Karlsson (breakup%) a spoločne s ukazovateľom, kde prinútil súpera nahodiť puk už zo stredného pásma (dump%) bol v tíme lepší len Brenden Dillon.

A kto má najúspešnejšiu rozohrávku a vývozy puku z obranného pásma? Tu neponúkneme len obrancov Sharks, ale tých najlepších v celej lige. Na dôvod prídete hneď.

Erik Karlsson

Doplňme, že v sezóne 2017/18 (pred príchodom „EK“) vyhadzovali Sharks puk vo 22 % svojich výstupov z pásma, čo bola 8. najvyššia hodnota v lige. V danej sezóne si Karlsson pripísal aj 7,2 zblokovanej prihrávky v obrannej tretine, čo bol 2. najlepší výsledok v lige a podľa portálu thepointhockey najlepšie získate defenzívny dopad pre tím, ak spočítate zblokované strely, „stick checks" a zblokované prihrávky. Karlsson skončil s hodnotou 11,4 na zápas na 3. mieste.

Niekedy pochybí, ale jeho pozitívny dopad to niekoľkonásobne prevýši

Legendárny Bobby Orr raz o ňom povedal: „Chcem povedať jednu vec o trénerovi a komkoľvek, kto mu umožňuje takto hrať. Hovorím to už večnosť: Ak máte hráča, ktorý dokáže takto korčuľovať, nechajte ho to, preboha, robiť.

Zachytia ho. Aj mňa zachytili. Hráči rozumejú tomu, ako hrá. Akceptujú to. Je dostatočne rýchly, aby sa veľakrát vrátil. Máte tu chlapcov, ktorí prichádzajú a tréneri im hovoria, aby puk vyhodili po mantineli alebo ho nahodili do pásma.

Ten tréner ho necháva hrať jeho hru, a keďže to má povolené, tak je aj neuveriteľný. Nechajte ho to robiť. Takto je najefektívnejší. Bude robiť chyby? Áno. Zaskočí ho súper? Áno. Ale plusy prevážia mínusy.

Sú pravdepodobne tréneri, ktorí by mu nedovolili takto hrať. Mne to umožnili. Umožnili to Coffeymu. Nevedel som si predstaviť, aby som hral inak, a neviem si predstaviť ani mladého Erika, ako hrá inak.“


Počas bojov o Stanleyho pohár boli na neho fanúšikovia tímu z Kalifornie trochu tvrdí (aj právom), ale keď si uvedomíme rozsah jeho zranenia je jasné, že nepredvádzal to, čo sme od neho boli zvyknutí. Smerom dopredu neuveriteľný hráč a aj keď v defenzíve niekedy pochybí, stále je to rozdielový hráč, ktorého pozitívny dopad na tím to niekoľkonásobne prevýši. Jeho štýl je nezameniteľný a aj keď niektorí môžu mať námietky, nechajme ho tak hrať, ako píše aj vyššie Bobby Orr. Je v tom skvelý, je v tom najlepší.





Mohlo by vás zaujímať:

Zobraziť komentáre k článku (49) Komentáre k článku (49)
Houdini Ignorovať09. 08. 2019 06:35
Reagovať    0   
muel21 Ignorovať09. 08. 2019 07:11
len mohol by si používať viacej tabuľky je to prehldnejšie
Reagovať    0   
krivco Ignorovať09. 08. 2019 07:36
2017 play-off... zaujimali by ma pokrocile statistiky z tohto obdobia. Vtedy v prestavkovych studiach komentatori vraveli, ze ak sa Sens dostanu do finale, Karlsson by mohol vyhrať Conn Smythe Trophy aj keby Sens finále prehrali, prvykrat od Gigueara...kazdopadne....velmi chybas...
jam benn Ignorovať09. 08. 2019 10:40
Zaujimave ako sa s tímu ktory skoro vyhral SC stal za 2 roky tím kde nikto nechce hrat kvoli Melnykovi
Reagovať    0   
Twyn Ignorovať09. 08. 2019 07:46
Aha.... ... Ďakujem za veľmi pekný článok... Teraz čakám všetkých "hejterov" , ale asi budú ticho.. tak pre istotu si skopirujem link a dám im to sem vždy, keď budú otravovať...
Reagovať    0   
jam benn Ignorovať09. 08. 2019 10:24
Ja si myslím že je normalne , že tak ako ma profesionálny športovec fanušikov ,tak ma aj hejterov ,to proste k tomu patrí a nemyslím si že by to zmenilo nazor ludom ktorý ho dlhodobo kritizuju Určite sa tu najde vela ludí ktorý sa číslami vobec neriadia a toto im proste vobec nemení nazor . Ja som toho nazoru že všetkeho moc škodí ,neni som proti pokročilým štatistikam ale tiež je dobre raz za čas sa pozreť na ten lad a nie len sledovať číslička
jam benn Ignorovať09. 08. 2019 10:28
Samozrejme toto neni myslene nejak zle ,nechcem tu zase vidieť vyplakavanie . EK je skvelý hráč ale ja osobne som mu nikdy neprišiel na chut Možno by to bolo ine keby ho mam vo vlastnom tíme a sledujem ho podrobnejšie ale to sa už asi nestane Inak ma zaujima kolko dokaže hrať ešte svoj najlepší hokej ,ostava len dufať že sa mu zranenia budu vyhybať pre fanušikov Sharks
Reagovať    0   
Twyn Ignorovať09. 08. 2019 11:29
To nie je vyplakavanie... To sú fakty.. a čo sa týka toho pozerania ja ľade, súhlasím je to úplná pravda.. ale pozri jeho higlighty
Reagovať    0   
Qucoboy Ignorovať09. 08. 2019 11:31
Twyn pozrieť si highlighty, to je ako pozrieť sa na to, čo najlepšie ten hráč dokáže ale chyby a slabiny ti highlighty neukážu ;)
Reagovať    0   
Twyn Ignorovať09. 08. 2019 11:34
Tak tak... Ale povedz mi prečo keď Ovechkin zažil pred 2 rokmi slabú sezónu (a pred tým ich tiež mal), tak ho skoro nikto nehejtil... Ale EK vplyvom zranenia má slabšiu a už je zle...
Reagovať    0   
jam benn Ignorovať09. 08. 2019 11:39
Ja fakt nikomu neberiem toto ako to jeden človek nazval nove naboženstvo , sam sa rad pozrem na tieto štatistiky ,su to zaujimave veci ale v živote by som sa tým nejak extremne neriadil .To vyplakanie si očividne nepochopil ,inak ked si pozriem highlighty napr aj Riša Paníka tak mi to o nom nič nepovie , to neni zrovna nejaka objektívna ukažka hry
Reagovať    0   
jam benn Ignorovať09. 08. 2019 11:44
Twyn jednoducha odpoved ,on je utočník ,ked spraví chybu neni to vidieť až tak ako ked je spraví EK a je z nej gol ,tak to bohužial je ,jeho chyby su vidieť viac
Reagovať    0   
VH1 Ignorovať09. 08. 2019 11:56
Jám benn! Je to presne naopak ako tvrdíš. Keď pozeráš zápas a sleduješ hráča, ktorému fandíš alebo aj nie, sú tam emócie, niektoré veci prehliadaš alebo si na neho naopak prehnané kritický - je to Tvoj subjektívny pohľad. Pokročilé štatistiky len sucho sledujú nastavené parametre . ktoré však môžu byť nastavené zle. Napriek tomu dávajú objektívny pohľad na hráča, lebo sú pre všetkých rovnaké...
jam benn Ignorovať09. 08. 2019 12:14
Nesuhlasím ,myslím si že ak mam nejakeho hráča viac nasledovaneho tak mi to povie o dosť viac ako štatistiky ktore su robene z tých najjednoduchších aritmetických priemerov ,ja to aspon tak mam , taktiež by som možno EK prišiel na chut ak by hral v Dallase a videl by som ho hrať 82 zapasov ako takto ked ho vidím možno 5-6 krat za sezonu ,možno pozrem nejaky zostrih , samozrejme je normalne že to ty máš inak ,nie sme všetci predsa rovnaký že ?
Reagovať    0   
VH1 Ignorovať09. 08. 2019 12:22
Ja Ti Tvoj názor neberiem, len tvrdím, že pokročilé štatistiky dávajú najobjektívnejší pohľad na hráča.
Pens Ignorovať09. 08. 2019 16:35
Tak to ti gratulujem. Ani "najostrejšie" oko nedokáže presne sledovať všetky dôležité udalosti na ľade pre viac ako jedného hráča (a aj to nie úplne dokonale) a rozhodne sme zaujatý smerom k hlavným udalostiam na ľade. Ľudia, ktorí tvrdia niečo iné klamú sami seba pretože aj tak si naša pamäť spomenie len na tie "veľké"veci v zápase a všetky detaily i maličkosti zabudneme. To samozrejme neznamená, že pohľad na tabuľku Vám povie všetko o danom hráčovi, ale rozhodne poskytne nezaujaté informácie, ktoré náš mozog nedokáže sledovať sám.
jam benn Ignorovať09. 08. 2019 17:08
Dík Pens ,ono je dosť tažke sa baviť s človekom ktory vidí len číslička a je týmto novým naboženstvom zaslepení Ja proti pokročilým štatistikam nič nemam ale fakt nehodlam pozerať len na to , zvlašt ked su to fakt primitívne zaležitosti . Neprišlo mi že by posledný vitaz SC nejak extremne pozeral na tieto veci ,pozname prípad Panthers a kam ich doviedlo to ked pozerali len na tieto veci ,takisto Chayka s Arizonou zatial moc neprerazil do sveta Fakt je premna smiešne ked niekedy vidím aku doležitosť tomu ludia davaju . Potom je tu ešte jedna vec ,maš pocit že sme všetci rovnaky ? sme snad stroje ? nemožem vnímať ja hokej inak ako ty ? Písal som len o tom že som EK nikdy nedokazal prist na chut a možno by to bolo ine keby ho vidím častejšie ,je snad to niečo nepochopitelne ?
jam benn Ignorovať09. 08. 2019 17:10
Myslíš že pan Adler to napísal velmi dobre aj ked nemožem suhlasiť zo všetkým ,inak končím ,už som tu dneska stratil dosť času ,mam aj ine starosti (a) spolehat na statistiky, a vylucne na statistiky, prozrazuje neznalost: ty jsou totiz velice casto dost nespolehlive ... prinejmensim proto, ze se daji pomerne jednoduse manipulovat (viz: statistiky o podnebnich zmenach) ... chcete-li z nich vychazet, musite overit kazdy vstupni udaj, abyste si byl jist, ze plati nad veskerou rozumnou pochybnost (beyond reasonable doubt) ... sir winston churchill NEzertoval, kdyz se vyjadril, ze jsou lzi, pak jsou zatracene lzi, a pak jsou statistiky ... (b) statistiky ve sportu (a v nhl zvlaste) vychazeji z tech nejjednodussich aritmetickych prumeru, o pojem vazenych statistik tady nezavadite ... pritom je nezbytny, prinejmensim proto, ze zarazuje udaje podle vyznamu pro tu kterou situaci ... ovsem, pravda, ty vzorce jsou pak slozitejsi ... (c) statistiky vubec, a statistiky ve sportu obzvlaste, prehlizi nejdulezitejsi jev: lidsky faktor ... lide (vcetne vas, i vcetne mne) jsou tvorove chybujici, a postihnout tohle statistickym vzorcem v nejrychlejsi tymove hre na svete, to uz byste nedelal nic jineho, a stejne byste to nezvladl ... (d) nynejsi sportovni nabozenstvi si rika analytika, coz je svym zpusobem pokus o predvidani (prognostiku) ... jak jsem zminil v clanku, statistika sama o sobe je o minulosti: veci se musely stat, abyste o nich mel udaje ... jenze: predvidani na zaklade statistik musi nezbytne zahrnovat vypocty zalozene na teorii pravdepodobnosti ... nevim, zda jste kdy nahledl do nynejsich analytickych tabulek muzstev nhl ... ja ano, a pomerne casto, neb znam par lidi, kteri je zpracovavaji ... o neco jako vypocet pravdepodobnosti tam nezavadite ... (e) zminil jsem tez duvody, proc nhl pristoupila k rozsireni statistik a z nich plynouci analytice: snazi se svuj sport zviditelnit v americe, protoze jestli jsou nekde velke prachy, je to prave tam ... (f) jednou ze zasadnich chyb je, ze rada muzstev si z analytiky udelala nabozenstvi se vsim vsudy: neni boha krome toho meho, atd. ... (g) hokej co sport je hra, v niz se obe strany snazi dosahnout tehoz vysledku ... profesionalni hokej je prumyslove odvetvi, na ktere se vztahuji pravidla teorie her s pridomkem a ekonomicke chovani (theory of games and economic behaviour) ... zustanu-li u hokeje co sportu, pak, pri vasem chapani statistik, by bylo nejjednodussi (dohnano do absurdna) vubec neporadat zapasy: me muzstvo je statististicky lepsi (horsi, nehodici se skrtnete) nez vase muzstvo, tak zapiseme vysledek a jdeme domu ... doufam, ze pripustite, ze by to byla hovadina ... cili: neberu vam vase nabozenstvi, jen vas na bolavych kolenou hlasem roztresenym prosim, abyste mi dovolil zustat ateistou ... vice nez cislum totiz verim lidem ...
Pens Ignorovať09. 08. 2019 17:23
Nikde som nepísal, že sa máš tým riadiť. Je to len na tebe čo si z toho chceš zobrať. Reagoval som len na tvoju poznámku, že "oko" ti povie viac ako tieto "primitívne záležitosti". Absolútne ich môžeš ignorovať a vnímať hokej ako len chceš, je to len na tebe. Jeden deň ich vypisuješ v diskusii ProDraftu a druhý ... Potom s kým je ťažké diskutovať ?
Pens Ignorovať09. 08. 2019 17:33
Petr Adler. No neviem, či práve on presvedčí. https://canucksarmy.com/2017/11/14/stats-vs-eye-test-is-dead -there-is-only-the-acceptance-or-denial-of-evidence-based-an alysis/
jam benn Ignorovať09. 08. 2019 17:47
Tak presne to tam teda nebolo písane ale ok A máš pocit že som niekde písal že ich vobec neberiem do uvahy ,písal som len o tom že aj v tomto prípade ,všetkeho moc škodí a rozhodne nebudem určovať kvalitu hráča len na zaklade nejakych čisličok . To iste platí ohladne toho prodraftu a vecí čo som tam dal ,beriem to do uvahy ale nehodnotím to len podla čísličok ,dal som to tam Canucksovi a ten nech si z toho zoberie čo chce
Reagovať    0   
jam benn Ignorovať09. 08. 2019 17:48
Btw ten link čo si poslal nefunguje
Reagovať    0   
Pens Ignorovať09. 08. 2019 18:09
Keby si toto napísal na začiatku nemuseli sme "zamoriť" diskusiu. Nech si z toho každí zoberie čo chce, ale nemôžeme ich ignorovať a ani na základe ich urobiť dokonalý obraz o kvalitách hráča (viem, že teraz so mnou nebude veľa analytikov súhlasiť). Tie "čísielka" si však nikto nevymýšľa sú to fakty a kto im "neverí" len ospravedlňuje svoju neznalosť. Samozrejme tie čísla treba vedieť aj správne interpretovať (čo ja ešte neviem), ale skôr som chcel tu na stránke Vám tie nové "stats" priblížiť ako sa nimi "oháňať".
Reagovať    0   
Pens Ignorovať09. 08. 2019 18:12
Neviem prečo to robí, ale vždy, keď sa tu objaví nejaký link urobí medzeru v nejakom slove. Teraz je to za slovom dead a v slove analysis.
Reagovať    0   
jam benn Ignorovať09. 08. 2019 18:20
No tak to som rád že sme si to vysvetlili
Reagovať    0   
VH1 Ignorovať09. 08. 2019 19:47
Ja Ti Tvoj názor neberiem, len tvrdím, že pokročilé štatistiky dávajú najobjektívnejší pohľad na hráča.
Reagovať    0   
ELAGO Ignorovať09. 08. 2019 21:54
Tak pod toto sa podpisujem. Fakt niektorí beriete tie štatistiky príliš vážne. Hokej nie je exaktná veda, je toľko faktorov, ktoré jednoducho číselne nepodchytíte.
Reagovať    0   
Pens Ignorovať10. 08. 2019 00:44
Pre mňa osobne je to hobby. Nič viac, nič menej. Nemyslím si však, že sú to, ale "primítivne záležitosti" a "eye test" lepšie odhalí hráča. Ako písal užívateľ VH1 nič lepšie na presnejšie na určenie kvalít a danosti hráča momentálne nie je. Možno žiaľ. Samozrejme, každý vnímame hokej inak, všetkého veľa škodí a aj tak sa vždy rozhodne na ľade. K poznámke, že v praxi nefungujú: Coyotes majú správne smerovanie, Rowe už nie je GM Panthers dve sezóny a ... Na základe týchto metrík vyhrali Penguins posledné dva poháre a Liberec dominovali v českej lige. Nájdu sa aj takéto prípady. Nemusíme ich brať vážne, ale neignorujme ich.
Reagovať    0   
Pens Ignorovať10. 08. 2019 00:50
Ak tieto články niekomu vadia a prídu mu zbytočné nie je problém ich tu v mojom podaní na stránke úplne vynechať.
Reagovať    0   
ELAGO Ignorovať11. 08. 2019 11:59
No Penguins vyhrali hlavne vďaka super triu Crosby, Malkin, Kessel, Murraymu v bráne a vhodnom doplnení kádra. Správne smerovanie Coyotes? No neviem, mne pripadajú ako jeden za najhorších tímov posledných rokov, akoby len prešľapovali na mieste. A myslím si, že tieto články nikomu nevadia, kľudne v nich pokračuj. Len nie všetci im rozumieme a neberieme ich až tak vážne. Ale klobúk dolu, že sa ti s tým chcel piplať a že ťa to baví.
Reagovať    0   
Flyers_Fan Ignorovať09. 08. 2019 11:09
Suhlasim. Statistiky su len statistiky ci ide o zakladne alebo pokrocile. Ja sa radim k tym ktori by EK do svojho timu za dane peniaze nechceli. Ale nie som hejter a viem ze je to jedinecny hrac...
Reagovať    0   
ELAGO Ignorovať09. 08. 2019 10:09
Bobby Orr má pravdu. Jednoducho niektorí hráči sú tak výnimoční, že im treba nechať hrať ich hru, samozrejme ak tie plusy prevyšujú mínusy. To isté myslím si platí pri strelcoch. A kje niekto čistokrvný strelec, netreba ho zaťažovať zbytočne defenzívnou hrou. Nehovorím, že nemôže vypomôcť, forčekovať a pod. Ale aby lietal hore dole po ľade, to nie, zbytočne plytvá energiou.
LeBlond Ignorovať11. 08. 2019 08:02
Auston Matthews
Reagovať    0   
Qucoboy Ignorovať09. 08. 2019 11:41
Ja patrím k tým, ktorým EK nesedí. Nemám ho rád, hoci sú chvíle, keď si poviem, "Páni, čo ten dokáže" ale stále to nič nemení na tom, že pre mňa je to viac 4. útočník ako obranca. Ja týmto štatistikám nerozumiem až tak dobre, niektoré sú pre mňa absolútny guláš a hoci tie v tomto (kvalitnom) článku hovoria, že to nie je zlý obranca, tak pre mňa ani dobrý. Jedno ale vidím reálne, zlepšuje sa v defenzívnej práci každý rokom a už nie je taký ako bol v časoch, keď vyhral Norris Trophy v 2011/12. Vtedy mi to priam znechutilo na nejakú chvíľu túto trofej, lebo dodnes si myslím, že ju vtedy mali získať iní hráči. V 2014/15 to už bolo trochu lepšie. Reálne si však myslím, že si ju zaslúžil najviac za sezónu 2016/17, hoci tá Burnsova sezóna bola tiež výnimočná ;) No snáď sa bude Erikovi dariť v nasledujúcej sezóne a vyhnú sa mu zranenia. Ak bude ešte hrať Thornton, tak budem SC priať najmä im, lebo proste Big Joe si SC zaslúži.
Reagovať    0   
rono12 Ignorovať09. 08. 2019 11:54
Ja som len toho názoru že je až moc preceňovaný... celá obrana SJ bola v minulom roku slabá (v defenzívnej činnosti)...dostali strašne veľa gólov a na tom nič nezmenia ani pokročilé stats... aj v playoff vyhrávali poväčšine zápasy v ktorých nastrielali 5 a viac gólov...ako sa to hovorí? Medzi slepými je aj jednooký kráľom... EK je skvelý hráč keď sa mu darí a beriem aj to že zranenia ho brzdia...ale sú tam aj komplexnejší beci v NHL ktorý by si zaslúžili viac pozornosti ako EK to je všetko...
Pens Ignorovať09. 08. 2019 16:23
... vôbec nie. Obrana Sharks nefungovala až tak zlé (v článku to je mimochodom aj spomenuté), ale trpeli na najhoršie bránkovisko v lige. Pokročilé štatistiky nemajú nič meniť, to sú fakty a nie dojmy alebo pocity.
rono12 Ignorovať09. 08. 2019 19:11
Určite za tých 261 gólov čo dostali mohli len brankári...
Reagovať    0   
Twyn Ignorovať09. 08. 2019 19:15
nedá sa mať 0 gólov za celú sezónu.. A ked má jednotka aj dvojka 88-89% úspešnosť tak sa potom nečuduj..
Reagovať    0   
ridlley Ignorovať09. 08. 2019 13:09
Ja sa uz tesim, ze zachvilu benovi skoncia prazdniny a nebude tu snad uz davat odborne komentare ku kazdemu clanku
jam benn Ignorovať09. 08. 2019 13:28
Ja prazdiny už davno nemam kamarad Ked ti to tak vadí tak to nečítaj ,ja sa nepovažujem za žiadneho odborníka a nevidím tu nikde napis že pridavanie komentarov je zakazane
kvazar Ignorovať09. 08. 2019 14:50
Karlsson je super hrac vysoke hokejove IQ a zrucnosti, potrebujr len k sebe do paru tvrdeho obrancu
Twyn Ignorovať09. 08. 2019 15:04
Presne tak.. ani nie tvrdého ale skôr defenzívneho obrancu.. Ako bol v Ottawe Marc Methot
Reagovať    0   
hlas Ignorovať09. 08. 2019 16:48
ako to tu tak čítam tak som fakt asi jeden z mála ktorý mu fandí a má ho rád , taktiež súhlasím z Orrom že niektorým hráčom treba dať jednoducho voľnosť... dúfam že sa mu v budúcnosti vyhnú ďalšie zranenia a získa ešte aspoň jednu-dve Norris trophy.
Reagovať    0   
Twyn Ignorovať09. 08. 2019 17:06
Jeden z mála... Ja verím , že budúcu sezónu bude zdravý, získa Norrisa a aj Harta... A SC k tomu.. Len dobrého defenzívneho obrancu do páru by mu mohli dať.. Ako mal Marca Methota v Ottawe
Reagovať    0   
REBBELS Ignorovať09. 08. 2019 17:03
EK je určitě skvělý hráč a každý GM by ho chtěl mít ve svém mužstvu a to i přesto že dokonalý není Ta cena je přemrštěná ale SJS mu ji dalo tak jim za to stojí. A co se týče pokročilých statistik nejsem moc jejich fanda. Kdysi stačilo body +- a jaká to byla hezká hra
Reagovať    0   
Roman9763 Ignorovať10. 08. 2019 00:49
Keby je toľko komentárov v každej diskusií to by bolo oživenie ako hrom . A to sú len štatistiky o EK a koľko je tu kvôli nemu diskusie.
Reagovať    0   
Islas Ignorovať10. 08. 2019 06:04
Skvelý článok a veľmi zaujímavá téma. Amíci si takto rozoberú prakticky každého rozdieloveho hráča. Viem že nie všetci GM a tréneri tieto novoty pokročilé štatistiky vítajú. Ešte pozerám že je tu v komentoch akosi moc živo.
Reagovať    0   
Hanib Ignorovať11. 08. 2019 10:48
Ten podpis s EK bol asi hlavne aj marketingovi ťah Thorton pomaly končí ,Pavelsky je off ,a ktosi musí robiť ikonu Sharks .Ja by som taky podpis neurobil,mne nepasuje do teamu ... keď je na ľade má robiť obrancu a nie chodiť na výlety ako útočník.
Reagovať    0   
kelt Ignorovať11. 08. 2019 16:49
je to 2 najlepsi utocnik SJ.
Reagovať    0   
Nové na SlovakFitness a SlovakKHL
Neprehliadnite
Tipovacia súťaž
Krátke správy
Najnovšie články
Aktuálne v diskusii
SlovakFitness.sk
To najlepšie z blogov
Autodielyexpert.sk
SlovakNHL.sk - správy, výsledky, štatistiky z NHL Facebook   Instagram   Twitter   RSS Webdesign and Internet media - Streftec
© 2005 - 2019 SlovakNHL.sk. Všetky loga a známky NHL a tímov, ako aj dalšie tu zobrazené materiály sú majetkom NHL, NHL Enterprises, L. P. a príslušných tímov.

Reklama na webe   |   O nás & kontakt   |   Mapa webu   |   Osobné údaje   |   Cookies

Odporúčame:  NHL live  |  Chudnutie  |  Sprievodca výberom tréningového plánu